نرم افزار مدیریت کتابخانه در اکسس شامل بخشهای زیر می باشد.

بخش ایجاد جداول

بخش ارتباط بین جداول

بخش ساخت Query ها

بخش ساخت Form ها

بخش ساخت Report ها

بخش ایجاد جداول

در این بخش از پروژه، ابتدا در نرم افزار اکسس یک بانک اطلاعاتی جدید ایجاد می نماییم و سپس شروع به ساخت چند جدول یا Table می نماییم. 

جدول تعریف کتاب، تعریف اعضا و جدول امانات مهمترین بخشهای این پروژه اکسس می باشند. 

بخش ایجاد ارتباط بین جداول (Relationship)

پس از ساخت تیبل های لازم در پروژه اکسس مدیریت کتابخانه، نوبت به ایجاد ارتباط بین جداول می نماییم. حداقل ارتباط لازم بین جدولهای امانات و دو جدول کتاب و اعضا می باشد. با استفاده از این ارتباط می توانیم متوجه شویم که چه کسانی چه کتابهایی را به امانت برده اند.

بخش ساخت کوئری در پروژه اکسس مدیریت کتابخانه

در این بخش از پروژه، Query یا پرس و جوهای مورد نیاز برای استخراج اطلاعات از بانک اطلاعاتی را اضافه می نماییم. حداقل کوئری های مورد نیاز جهت انجام پروژه اکسس کتابخانه، پیدا نمودن اعضایی که کتاب به امانت گرفته اند و همچنین پیدا نمودن کتابهایی که یک شخص خاص به امانت برده است می باشد.

بخش ایجاد فرمهای مورد نیاز پروژه

پس از طراحی جداول و کوئری های لازم برای این پروژه اکسس، به سراغ طراحی Form های مورد نیاز این پروژه بانک اطلاعاتی اکسس می رویم. ساخت فرم جهت مدیریت کتابها، مدیریت اعضا و سیستم مدیریت امانات و همچنین ساخت فرمهایی جهت مشاهده خروجی کوئری های تولید شده لازم می باشد. مدیریت کتابها و اعضا شامل افزودن رکورد جدید، ویرایش رکورد موجود، حذف یک رکورد و پیدا کردن یک رکورد خاص می باشد.

بخش ایجاد گزارشات پروژه اکسس

قوی ترین پروژه های اکسس، بدون تولید گزارشات، ارزش چندانی ندارند. سیستم تولید گزارش در اصل چکیده تمام زحمات دانشجو و برنامه نویس اکسس را نمایان می سازد. در انجام پروژه اکسس کتابخانه، ساخت گزارش لیست کتابهای موجود، ساخت گزارش اعضای کتابخانه، ساخت گزارش کتابهایی که یک عضو خاص به امانت برده از ضروریات می باشد.

انجام پروژه دانشجویی اکسس با عنوان مدیریت کتابخانه

جهت انجام پروژه های اکسس با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *